RSS

On Dakikada Duru - 17.01.2013

Duru bugün kreşte “Anne – Baba Ol” etkinliği çerçevesinde annesinin kıyafeti ile defileye çıkacak. Bir defilenin olmazsa olmazı nedir? Yürüyüş tabii ki. Kendi engin bilgi ve tecrübelerimle kızıma podyumda nasıl yürüneceğini gösterdim. Bir baba olarak daha ne yapabilirim?

Defne diye bir arkadaşı var Duru’nun. Yılbaşı hediye çekilişi yapılmış kreşte. Bizim Duru’ya da Defne çıkmış. Nazife’yle ne yapsak diye düşünürken Defne’ye özel bir hediye olsun istedik. Keçeden harfler kesip LCW’den aldığımız bir tişörte yapıştırdık. Çok şeker oldu. Bunu da not edeyim istedim.

Defne meselesine şundan dolayı girdim aslında. Dün Duru, Defne ve defile kelimelerindeki fonetik uyumu fark etmiş. İkisi de aynı dedi. Kastettiği aynı harfler, sesler tabii. Başlangıçlarının aynı olduğunu yakalamış. Okumayı öğrenme sürecinde rahat olacağını düşünüyorum.

Zeki bir çocuk olduğu kesin. Yalnız sıkıya pek gelemiyor. Kreşte uyuma seansları hala sorunlu. “Dinlenmeye” gidiyor. Dinlenirken uyuyor, bazen de uyumuyor. Sıkılıyor sanırım. Ya da onu sıkan bir şey var bize söylemediği. Öğrenmeye çalışıyoruz ama genelde ketum. Canı istediği şeyleri söylüyor. Akşam eve gelip bütün günü annesine satır satır aktaran bir çocuk değil. Annesine çekmemiş. Yalnız ağzı kalabalık, sürekli konuşuyor. Annesine çekmiş, tamam.

Okul zamanı gelince sıkılacak diye korkuyorum. Okumayı erken öğrenirse daha da fazla sıkılacak. Zeki bir velet olduğundan okuldan ve derslerden sıkılması olası. Kendimden biliyorum, tevazuya gerek yok.

0 yorum: