RSS

Küfürbaz Duru

Halı saha maçından geldim, bir şeyler atıştırıyorum. Duru yanıma geldi, elindekileri gösteriyor bana. Gözüm parmaklarına takıldı. Koyu pembe oje sürülmüş. "Okulda ojeli parmaklarla gitmek serbest mi" dedim, "hayır" dedi. Ama iki arkadaşının sürülmüş şekilde okula geldiğini söyledi. Sürenlerden birisi diğerini öğretmene şikayet ediyormuş. Saçmalığa bak. Yahu sen de aynı durumdasın bari sus otur yerinde. 

Ama olmaz, işin içine çocukluk girince mantık üst rafların birisinde yıllanmaya bırakılır. Şikayetin, ispiyonculuğun kötü bir şey olduğunu aktardık elbette. Arkasına da ispiyoncuyu çekiştirdik biraz. Nazife bu kızın yaptığı şey ile ilgili "sert" bir yorumunu dudaklarını sessizce kıpırdatarak bana aktardı. Tabii bunun konuşma arasında yaptığı için hafif bir sessizlik oldu. Nazife'nin sessizliğini Duru anladı, bana fısıltıyla "küfür ediyor" dedi.

Küfür ettiğini anlayan kızıma tabii annesinin ki hangi küfrü ettiğini sordum. Önce gülümsedi, bir şeyler söylemeye niyetlendir. Yüzünü yan çevirdi, kafasını bana yaklaştırdı. Fısıldayarak "geri zekalı" dedi. 

Bu kızın naifliği, sadeliği, dünya güzelliği bitmeyecek ve her gün artarak devam edecek. Buna inancım tam...

0 yorum: